Nokia jäi nolosti kiinni housut kintuissa kun kävi ilmi, ettei verkossa pyörivällä Nokian mainosvideolla pyörää polkevaa tyttöä ollutkaan kuvattu tulevalla uutuuspuhelimella polkupyörän selästä, vaan ammattimaisilla laitteilla. Paljastui myös muutakin fuskua, jolla yritettiin osoittaa, että Nokian vehkeet ovat paljon paremmat kuin esim. Samsungin.
Julkisuuteen ensimmäiset heppoiset selitykset antoi viestintäpäällikkö, jonka nimeä en viitsi mainita koska hänet oli selvästikin uhrattu myrskyn silmään. Selittäjän suht. alhainen status kertoo, että isommat ja vastuulliset johtajat, kuten viestintä- ja markkinointijohtaja, joko piileskelevät taikka sitten ovat saaneet nopeat potkut. Toivottavasti kysymys on viimeksi mainitusta, sen verran alkeellisesta on Nokian toiminta ollut. Jos ei osata tehdä kilpailukykyisiä laitteita, pitäisi sentään jotenkin hallita mainonnan ja julkisuuden perussäännöt.
Vakuuttava ei ollut itse Elopkaan uutuuden julkaistamistilaisuudessa: lököttävät farkut ja liian ahdas pikkutakki. Ei tuonut mitenkään mieleen nuorekasta innovatiivisuutta, mikä lienee ollut tarkoitus.
Saturday, September 8, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment